uitbreiding kibbutz - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu uitbreiding kibbutz - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu

uitbreiding kibbutz

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ineke

07 Mei 2013 | Israel, Akko

Shalom, Erev Tov,
Jullie merken, dat mijn Hebreeuws met sprongen vooruit gaat......ha ha.
We hadden jullie nog niet verteld over de uitbreidingsdrift van Nes Ammim. Er is grond verkocht, waar olijfbomen opstonden, en er worden huizen gebouwd. Rondom Nes Ammim is een grote bedrijvigheid en je kunt je voorstellen, dat dat niet bepaald geruisloos verloopt. Gelukkig beginnen de werklui niet eerder dan 7 uur in de ochtend, maar ze werken soms door tot het donker wordt, dat is rond half acht. Het zijn vooral Druzen, die de gehele werkweek hier blijven en in het weekend naar huis gaan. Joop heeft al een paar keer een cola met hen gedronken. Het is de bedoeling dat de huizen worden verkocht aan zowel Joodse als Arabische gezinnen, op dit moment zijn de meeste huizen vooralsnog verkocht aan Joodse mensen. (Ik zit in de lobby van het hotel en we hebben Joodse mensen te gast, die een verloving vieren hier. Ze zien er allemaal heel feestelijk uit. Ze gaan hier dineren..) hoeveel huizen er in eerste instantie al zijn verkocht weet ik niet.
Joop is op dit moment aan het werk in de dishwash met Jan. Ik heb vandaag een grote shelter schoongemaakt, we hebben er 5 geloof ik. Dit stond al weken op het verlanglijstje van de village en niet omdat het nu actueel zou zijn. Natuurlijk volgen we de berichten, en speculeren we erover,maar daar houdt het mee op. We slapen als rozen.......En met al deze ontspannen mensen om je heen.........Er zijn hier ook weer veel Nederlandse gasten privé naar toe gekomen, om de geschiedenis van Nes Ammim te bestuderen b.v. Zo de gasten gaan aan tafel, het is weer rustig in de lobby.. Tot een volgende keer. Shalom.

• 13 Mei 2013 - 14:12

Albert En Janna:

Hoi Ineke en Joop,
    Wat fijne reisverslagen en wat krijgen jullie weer veel te zien.
    Heel indrukwekkend allemaal. Ook de foto's waren prachtig.
    Hier gaat verder alles goed.
    Hartelijke groeten,
    Janna en Albert