Eerste week Nes Ammim - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu Eerste week Nes Ammim - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu

Eerste week Nes Ammim

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ineke

21 April 2013 | Israel, Akko

SHALOM iedereen.

eindelijk hoop ik dat het lukt. Al menigmaal geprobeerd te sc hrijven.
We hebben het prima naar de zin. We wonen ook weer zeer gerieflijk in het Pilonhuis. De eerste dagen hebben we mooi zonnig weer gehad, al aanhet strand gezeten. De laatste dagen is het regenachtig, met onweer. Maar niet getreurd, hier is men blij met elke druppel. We treffen hier enkele oudgedienden, Ursula, hoofd van de dininghall, het managementteam is hetzelfde gebleven, Joop en ik, op dit moment het enige vuttersechtpaar. Volgende week komt een ander paar erbij. Voor de rest allemaal jongeren, die hier voor kortere of langere tijd verblijven. Duits en Nederlands.
Joop werkt hoofdzakelijk in de tuin, soms dishwash. Ik heb een andere job gekregen, voornamelijk in de village en de laundry en af en toe in de dininghall. Maar wel zo vrij als een vogel. De tijd aan mezelf, als het werk maar af komt. Morgen voor het eerst een vrije dag, en donderdag, vrijdag en zaterdag naar de Westbank, Bethlehem en Hebron o.a. We zijn erg benieuwd wat we daar aantreffen. We hebben al eenpaar keer de fiets kunnen pakke n om langs het strand te fietsen. We kunnen nu niet door de landerijen fietsen.i.v.m. de regen. Vorige week mocht ik De Erev Shabbat tafel feestelijk dekken. Het is wel speciaal om op een zo feestelijke wijze de sabbat te beginnen, mmet de zegeningen van wijn en brood en het aansteken van de kaarsen, de lofprijzingen en dankzeggingen, het zingen enhet lekkere eten. Erg makkelijk, dat je je niet hoeft te bekommeren om boodschappen en koken en de was.
Toen we gisteren terug kwamen in het Pilonhuis na de lunch, was er een plafondplaat naar beneden gekomen. Joop had net alles schoongemaakt enhet was een grote ravage. De technische dienst erbij gehaald, die hebben helpen opruimen en provisorisch het gat dichten. Nu maar afwachten wanner het plafond gerepareerd wordt. We hoorden vandaag, dat ze het hele p, afond willen vernieuwen..........Het is trouwens alweer stikdonker hier om half acht. Op dit moment zijn er niet zoveel gasten. Zaterdag hadden we er 140, maar met genoeg mensen in de dininghall lukt dat wel. Ook kwM de Zwitserse ambassadeur even langs. Daarvoor mochten we de koffie en de lunchtafel ddekken.Dat moest picobello voor elkaar zijn.
We hebben al met al een goede week gehad. We wensen iedereen alle goeds en veel leesplezier. Shalom