eind in zicht - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu eind in zicht - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu

eind in zicht

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ineke

27 Juni 2013 | Israel, Akko

Shalom, boker tov.

Alweer zomaar een vrije dag. De afgelopen week was rustig qau werk en uitspattingen. De geplande wandeltocht ging niet door wegens te weinig deelnemers, achteraf moesten veel mensen toch werken.........jammer. De zondagmiddag in Akko was zeer relaxed. Van terrasje naar terrasje, ondertussen wat shoppen...........Liesbeth de harembroekjes zijn binnen en en passant ook nog een leuke blauwe jurk........
Maandag via Nahariya, waar we een lekkere ijskoffie dronken met twee leuke jonge meiden, naar Rosh Hanikra gefietst met een van de meiden, prachtige route langs het strand. Daar van het mooie uitzicht genoten, van de kustlijn, geluncht en Emma daar achtergelaten voor de grotten. Nog even met een Israelische dienstplichtige militair gesproken, die op de grens met Libanon was gestationeerd voor 4 maanden. Na een flinke afdaling een strandje opgezocht en lekker in de schaduw gerelaxd. Mensen zijn verbaasd dat we in de hitte op de fiets zitten, niemand doet dat hier, dat is veel te warm. Maar met een zeewindje is het wel te doen. Op ons gemakje naar huis gefietst, weer een leuke dag.
Vanmiddag willen we picknicken op het strand en misschien de zon onder zien gaan, als het niet te donker wordt, we hebben geen licht op de fiets.......
Vrijdag, zaterdag zijn er veel gasten , dus weer flink aan het werk, Joop waarschijnlijk in de dishwash, hij wordt altijd achter de hand gehouden als het druk is.........
Normaal heeft hij het weekend vrij............nu is hij aan het werk bij het zwembad.........
Het echtpaar uit Deventer, dat ook in Pilon woonde, vertrekt vanochtend naar Nederland. Gisteravond gaven ze een shalomborrel, een leuke avond hier op het terras.Tot 11uur ongestoord buiten zitten, eigenlijk zou dat qua temperatuur de hele nacht wel kunnen, alleen krijg je last van muggen. We hebben overal in huis horren, dus alles kan open blijven.
Dit is mijn laatste schrijfsel. Shalom.tot ziens , lehitraot.......