feestje - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu feestje - Reisverslag uit Akko, Israel van Joop en Ineke Lubbers - WaarBenJij.nu

feestje

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ineke

31 Mei 2013 | Israel, Akko

Goeiemorgen allemaal, boker tov.
Vrijdagochtend 10.00 uur Israelische tijd. Ik zit buiten op het terras van het Pilonhuis. Er waait een heerlijk windje en het is gelukkig niet zo heet als gisteren, er woei een woestijnwind...............vandaag allebei vrij.
Erg veel heb ik daarvan niet gemerkt, de hele dag in de dininghall, i, v, m, breakfast 110 gasten en voor de lunch in de middag nog weer 40 die we moesten serveren. Ook weer een nieuwe ervaring. Toch in gesprek gekomen met de gasten. 'S Ochtends studenten die een kunstenaarsopleiding volgen in Jeruzalem, toneel, schilderen...........'s middags een university group uit Jeruzalem en ik was benieuwd naar hun beroep.......professoren, docenten????? Ze moesten lachen om mijn vraag, nee, zij waren het werkvolk.......administratie en wat dies meer zij........
Zij vroegen zich wel af of ik dit nou leuk werk vond, dat serveren..........
En waarom ik hier ben en hoe lang en waarom.........ik kon weer mooi mijn verhaal kwijt over de mooie plek en de trialoog, die wordt aangeboden.
Joop was de ochtend in de tuin, dat was afzien...........
Nu leidt hij een pas aangekomen vutter rond, die hem gaat vervangen op zijn vrije dagen. Gisteravond hier in de tuin de verjaardag gevierd van Marieke en Joop, heel gezellig met bijna alle volunteers. Op de verjaardag zelf naar Nahariya wezen eten en een poos aanhet strand gezeten en gewandeld.'s avonds een concert in de Hops, een Duits Bachkoor en een kibbutskoor.
Een leuk cadeautje voor de verjaardag............... We hebben Akko bezocht op een middag na het werk, met de fiets ernaar toe en via het strand weer terug. Verder was er weinig tijd, komende maand wordt het rustiger en ben ik meer in de village. Daarnaast krijg ik het mentorschap van een nieuwe volunteer, een meisje uit Duitsland, dat betekent haar laten inburgeren op Nes Ammim en haar iets van de omgeving laten zien. Leuk. We hebben ons ingeschreven voor verschillende aktiviteiten en we begrepen, dat dat is gehonoreerd.
Eerst gaan we a.s. maandag weer een stukje van de Jesustrail lopen, we beginnen bij kibboets Lavi en richting mount Arbel.
We gaan 6 juni naar Tel Aviv voor een voetbalwedstrijd Nederland-Duitsland. EK tot 21 jaar. Dat wordt nachtwerk.
10 juni naar Yad Vashem, studiedag.
We vervelen ons hier geen moment.
Shalom everybody

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop en Ineke

We gaan voor de vierde keer naar Nes Ammim. We zien uit naar nieuwe ontmoetingen en naar oude bekenden. En de fijne plek om te vertoeven.

Actief sinds 09 April 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 28628

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

rondreis door China

11 April 2013 - 02 Juli 2013

Onze derde reis naar Israel

Landen bezocht: